søndag 14. september 2014

Luksusdager som dette.....

Å JAAAA TAKK flere dager som dette.....:))) En hel dag man kan fylle med det man liker aller best å gjøre ,laaang frokost med familien, jobbe litt hagen, lage god søndagsmiddag, male og pusse på et lite prosjekt med god musikk på øret og sola som varmer i kinna....en luksusdag kaller jeg det :) I dag viser jeg dagens prosjekt, et aldeles sjarmerende gammelt bord som jeg har milkpainted og pusset slitt. Bordplaten er beholdt orginal med sin vakre patina. Understellet var malt brunt og ble litt dystert for min smak. Så derfor valgte jeg å gi det en liten opptur med hvitt :)
Det som er så fint med denne malingen er at det går så lett å pusse den slitte effekten fram. For å få den effekten jeg har gjort her må man pusse med lett hånd...kan fort ta litt for hardt i og da forsvinner malingen lett og jeg vil ikke ha det for grovt slitt.



Det vakre bordet kan komme for salg i butikken nå i høst, så da gjelder det bare å følge med hvis dette falt i smak hos deg :) Bordet er funnet hos David med Bergsbygda Brukt & Antikk.
Så tar vi en titt inn i butikken igjen,hvor dette vakre bordet med sine skjønne taburetter bare står å venter på et hjem å glede......:) Flere har vist interesse.. men de venter nok bare på de rette:)

 Hadde jeg hatt små barn i huset nå hadde dette passet perfekte å sitte å pusle med noe kreativt ol...Eller på det skjønneste lille kjøkken hadde dette gjort seg....Ja får jeg ikke solgt det får jeg spare det til barnebarna i fremtiden (hvis jeg er heldig å få oppleve å få noen...:). Søndagsmiddagen i dag besto av "Høstsuppe" men masse gode grønnsaker og deilig saltkjøtt.....Fantastisk mat som hele familien nøt av..her blir det suppe til kvelds også :)
Kjære alle sammen, tusen takk for deres fantastiske tilbakemeldinger her inne , på mail og facebook .Vet jeg skrev dette for ikke lenge siden men synes det ikke kan sies nok jeg. Dere gjør meg bare så ydmyk, veldig glad og varm i hjertet. Nye følgere kommer også stadig til her inne, masse velkommen ! Så  heldigvis hadde ikke alle" rømt" til Intagram....:)Så da fortsetter jeg bare som før for på instagram har jeg ikke planer om å begi meg til ennå. Synes jeg har nok å følge opp her inne og sparer resten av tiden min til kreative syssler. Håper alle dere henger med i tiden fremover også, for det er jo der inspirasjonen ligger :)

Ønsker dere deilige september dager ! Klem Vibeke

13 kommentarer:

  1. Hallå där
    Hittade din blogg via Camilla, det var
    kul för jag har under en tid beundrat dina
    bilder på Pinterest.
    Ha en fin kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  2. Så nydelig ett bord Vibeke. Jeg lar meg alltid facinere av bordplater jeg, så det var flott å se spillet i den. Har ett nesten makent bord selv, men der måtte jeg male plata og lot sargen være som den var. Men det er noe eget med slike herlig bruksslitte bordplater. De nesten gløder. Vil også si at jeg er kjempeglad for at du fortsetter som før på bloggen. Det er liksom et høydepunkt å se innom deg når det har kommet et nytt innlegg. Ønsker deg en flott uke.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. I always love your settings... And also the big botanical art... Alexandra

    SvarSlett
  4. Så fine bilder! Det bordet ble jo bare så flott!! Har ikke fått blogget så mye i løpet av sommeren...og må jo innrømme at Instagram har stjålet litt av tiden...jammen på tide å være litt tilbake hit ;-) ha en herlig uke!

    SvarSlett
  5. Great job on the little table, Vibeke. Just the right amount of distressing and that top really tells a story. Soup looks delicious, puts me in the mood..Happy Sunday..Judy

    SvarSlett
  6. Ljuvliga bilder fina du!
    Varmaste kramarTina!

    SvarSlett
  7. Åååå så herlige bilder!!!
    Du som jeg gleder meg til kommer;)))))
    Gutta vil at du skal ta med Nure, de kunne passe han når du er på kurs!!! Ha ha de er nå skjønne og de syns Nure er SÅ søøøøt!

    Ha en flott uke så snakkes vi snart❤❤❤
    Klem klem

    SvarSlett
  8. Your old lamp, the weathered table and those curtains are amazing! Such character they give your space.

    SvarSlett
  9. I love all of what you do the little table ,the print,curtains,everything is simple but lovely,thanks for giving us a peek.

    SvarSlett
  10. Det bordet tror jeg ikke at jeg hadde klart å selge, det er et av de fineste bordene av denne typen jeg har sett. Den patinaen som bordplaten har er så sjelden man kommer over...og Vibeke: dette bordet passer bare så vakkert inn hos deg!! Det kommer til å bli solgt med en gang når det blir lagt ut for salg! Hadde det ikke vært for at jeg har et lite stilskifte hjemme så hadde jeg kjøpt gjerne kjøpt det selv!

    Ha en fortsatt fin uke!
    Klemmer fra Jorunn

    SvarSlett
  11. Jestem zachwycona Twoim blogiem.Zdjęcia są piękne i piękne jest Twoje mieszkanie. Pozdrawiam. Kasia-mazurskie pasje.

    SvarSlett