søndag 9. februar 2014

Tilbake....med blått blikk!

Det er en fargetone jeg er svært svak for.... nemlig blågrønn :) Det skinner veldig igjen i interiøret her hjemme også,og hvertfall nå som lengselen mot vår er aller størst :)
 Tekstiler og stentøy i de skjønneste fargetoner hviler øynene mye på nå og det blir man inspirert av.....så i helgen har både møbler og forberedelser til konfirmasjon fått en smak av lys aquagrønn...:)

Den gamle terrinen har jeg vært så uheldig å fått knust lokket på :(Men den kan da fint brukes til noe annet nå  også:)

Fram med alle de herlige blånyanserte flaskene mine også nå,åååååh!Så lekre når lyset får komme til på de :)

Har vist det før også...men se!! Tildamønsteret på stoffet ligner da veldig mye på dette gamle svenske "Anna " mønsteret ?:) Helt fantastisk synes nå jeg både tekstilet og porselenet er:)

Så var det malingen da...joda denne fargen har jeg brukt før. Da var det sommer og sol og ytterdøra fikk ny farge ...igjen:) Jeg falt jo for fristelsen og malte døra på nytt nå i høst.... da i rød...Den blir nok ikke det igjen kan jeg herved meddele, savnet etter en lysgrå dør har meldt seg igjen...og NÅ forblir den det!!!! Lekt meg nok med farger på ytterdøra nå, dessuten kommer det jo snart en ny dør å "leke" seg med etterhvert, på det lille huset i hagen,ho,ho :) Fargen her er det Halvor Bakke som har laget ,den heter "PAROS" Fargekode : FR 1032. Lys grå aquagrønn nyanse.
Falt jo for fristelsen å malte den skjønne grønne gyngestolen samme som døren nå i høst også....Huff!!ikke bra det der, så nå skal den tilbake til nesten samme farge som før...Tror den også skal bli foreviget slik:)
Å jada MYE finere nå :)

Slik så det ut i fjor sommer, med "PAROS" på ytterdøra :) Det var en fargeglad velkomst vi fikk hvertfall,hi,hi :)

Helgen har altså gått til konfirmasjon forberedelser og inbydelsene til den store begivenheten er nå i boks :) Disse kan ikke vises ennå siden gjestene skal få rett til å se de først synes nå jeg,hi,hi:)
Takk til alle som legger igjen en hilsen med de skjønneste ord her, til de som besøker og "liker" på facebook, så gøy å kommunisere med folk fra hele verden der inne. Fantastisk gode og rause folk:)

      Ønsker dere alle en riktig god ny uke ! Må den bli strålende for dere alle !
                      KLEMMER VIBEKE



14 kommentarer:

  1. Just lovely, beautiful photos!!
    Have a nice day!

    SvarSlett
  2. great pictures and wonderful colors...have a nice week :)

    SvarSlett
  3. Vakre farger i aqua og grønn..liker den fargen godt :-).. Mye styr for deg da med konfirmant i hus..morsomt mas da ;-) Artig og lage flotte invitasjoner etc...akkurat ferdig med bryllupskort her..og nei, ikke meg som skal giftes bort men mitt tantebarn..koslig:-)
    Nyt søndagen videre:-)

    SvarSlett
  4. Hei vennen!!
    Den er nydelig den fargen, og veldig enig med deg, gyngestolen og døra er mye finere i den blågrønne fargen.
    Men det var jo fint med rødt til jul da!!
    Har konfirmasjon til våren dere da. Her hos oss har vi et år pusterom i år, neste år er det på`n igjen.
    veldig gøy med alle forberedelsene, men ingenting gjør seg selv, og det er mye som skal orden til den store dagen.
    Marie ble så fornøyd med dagen sin, og det vil vi jo at Andreas skal bli også!!!

    Ha en din kveld. Håper du har kosa deg på morsdagen! Det fortjener du!

    Ønsker deg en fin uke!
    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Your dishes are beautiful! I love that color!

    SvarSlett
  6. Nydelige farger, og den malte fargen var virkelig lekker.
    Tror jeg må skrive den bak øret.

    SvarSlett
  7. Nydelig fargeskala, terrinen er vakker uten lokk også! Jeg er så glad i Grøna Anna, og jeg må sjekke ut Tildastoffene.....
    Bestilling oppfatta!
    Ha en herlig kveld, og en flott ny uke!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  8. Så mange fine bilder du tar, og den fargen du maler i nå var skikkelig lekker!
    Og så mye nydelig porselen du har, veldig gøy å titte på bildene dine.
    Ønsker deg en fantastisk ny uke :-)
    Trude C.

    SvarSlett
  9. God morgen min venn og god ny uke!
    Bare SÅ skjønt hos deg.....tror aldri jeg her sett noen som har så mye vakkert å vise frem;)
    Du har bare en fortryllende vaker smak og bloggen din er en sann GLEDE å titte innom!

    God klem fra en meget regnfull Bergen i dag:)

    SvarSlett
  10. Så mye vakkert du har. Alltid nydelige bilder. Og du så artig med Tilda stoffet:) Du er da jammen flink til å finne matchende ting. Så maler du igjen - for en kapasitet du innehar. Lykke til med konfirmasjonsforberedelser.
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  11. dommage plus la traduction !jolie la couverture !!!!!!

    SvarSlett
  12. In the past teal has always been a color I've stayed away from. I think it's pretty but up until just a year ago you never would have found it in my house. Now I crave the soft, washed out versions of it to use during the spring time in my decorating. Your photos are gorgeous as always.

    SvarSlett