fredag 7. februar 2014

Rustikk , grønt & fransk

Noe helt spesielt (synes jeg da...:) dukket opp hos min venn Sjoukje fra GAMMEL KJÆRLIGHET i dag....Nemlig de skjønneste gamle grønne franske glasskrukker ! Aldri har jeg sett slike og falt pladask for de ved første øyeblikk:) Sjoukje har nettopp kommet hjem fra Nederland hvor du gjør sine innkjøp av gammel fransk,belgisk og nederlandske skatter..Vi er mange som har gledet oss til dette :)
Krukkene og den gamle hvite keramikk bollen var noen av skattene jeg kjøpte hos Sjoukje i dag...Helt herlig grønnfarge på disse krukkene :)




                    Oregano i en naturlig patinert keramikk krukke. En liten rustikk dekorasjon i seg selv :)




Det lille grønn patinerte tre fatet fant jeg også i dag.....jøss tror jammen meg jeg handlet etter fargernyanser i dag.....også:))) Har en tendens til å "matcheshoppe "ja :)

Det går nå mot helg og siden jeg har fri hver fredag begynner helga torsdag kveld for meg.. sånn plutselig:) Så her blir det fyr på peisen etter langtur med Nure i et skikkelig grisevær...taco (å jada det må til HVER fredag det..), og sjokolade:) Høres sikkert veldig "spennende" ut men for meg er det ikke mere som skal til for å ha en ypperlig kveld :)
         GOD FREDAG ALLE SAMMEN !
                       KLEM VIBEKE

13 kommentarer:

  1. Wow, de var skikkelig fine!
    Du var heldig som fikk tak i dem!
    Skjenken din er forresten utrolig vakker, masse
    fine bilder du viser :-)
    God helg!
    Trude C.

    SvarSlett
  2. Så vackert och fint du visar. Jättefint. Ha en skön helg. Kram Mimmi

    SvarSlett
  3. I LOVE these green and whites! So spring-like!

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder, fikk god vårstemning :-)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder, fikk god vårstemning :-)

    SvarSlett
  6. Helt skjønt min venn❤❤❤
    En fryd å se dette !
    Ha en flott helg i ditt herlige hjem!

    Stor klem fra Bønes i kveld ;)

    SvarSlett
  7. Du får tak i mye fint hos din gode venn!! så lekkert!! blir litt missunnelig her jeg sitter, :)god helg!!

    SvarSlett
  8. beautiful as always,
    have a good weekend
    klem Stína

    SvarSlett
  9. Hei Vibeke!
    Nydelig vårinspirasjon og flotte skatter! Takk for koselig kommentar hos meg, terrinen er fra Villeroy og Boch, kjøpte den i Danmark for 50,- kr. hos Kirkens Korshær i Ålborg i fjor, skikkelig kupp!
    Drar dit igjen om en uke, kanskje flere kupp........
    Ha en herlig lørdag!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  10. Å herrlighet Signe ...SÅ heldig du har vært, ja sender herved en bestilling hvis du skulle være så heldig å ramle over en slik skatt igjen :))))God tur og fangst....Klem

    SvarSlett
  11. Så fine skatter du har funnet igjen!
    Har dessverre ikke fått vært dere enda jeg.
    Hadde jeg hatt fri i dag, hadde jeg tatt en tur.

    Taco og sjokolade perfekt fredagsmat her i huset også!!!

    Ha en fin helg videre.
    OG HEIA NORGE!!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  12. Du altså!!!!!!!!!!!!!!
    Dette var bare helt topp,fra topp til bunn!For en herlig farge på de krukkene,aldri sett lignende jeg heller!Du er så flink med grønne ting,elsker elsker!!! SÅ de krukkene tror jeg rett og slett var "Meant for you" Vibeke (selv om jeg slett ikke hadde hatt noe imot dem selv)!Nydelige bilder som vanlig!
    Og nå er helgen over nesten,håper den fortsatte i samme bra stil som den begynte for deg,og at du har hatt en flott morsdag!!

    Toveklem.)

    SvarSlett
  13. Nydelig!!!! Grønt er skjønt!

    Klem

    SvarSlett