torsdag 20. februar 2014

I sus og DUS!

Så er jeg tilbake etter noen virkelig pjuske dager...sånn er det å jobbe i barnehage.. man får gjerne et snev av det alle de syke små går å bærer på...og det kan faktisk være slitsomt når det ikke kommer helt ut men bare sliter på deg i flere dager...MEN NÅ altså!!! kjenner denne damen seg MYE bedre og byr på duse vårbilder og en artig sammenligning.....

Teppet ble kjøpt på en antikkmesse for 400 kr!!!Ja det er litt av et kupp for et slikt teppe,så mye arbeid som ligger bak og like fint etter alle disse årene:) Jeg er veldig glad i det og har det fremme hele året.

Så kommer en artig sammenligning...Jeg skulle gjøre en opprydding i bildearkivet mitt en dag og kom over noen gamle feriebilder fra Danmark. Husker vi var i en sjarmerende by og jeg som er så glad i gamle utsmykkede dører knipset i vei...:) Men når jeg så denne døren nå fikk jeg umiddelbare sammenligninger med dette heklede teppe mitt...
Sjekk den samme dekoren som står litt ut osv.....

Kanskje det er laget på samme tiden ? Syntes det var litt morsomt det her,og måtte vise det til dere også:)


   Akkurat nå ligger teppet til pynt i kurven under favorittmøbelet her i stua.

Håper dere alle har fine februardager:) Her går en fin vinterferieuke mot slutten. Selv har jeg ikke hatt ferie men sparer meg litt ferie mot våren...resten av gjengen min har tilbragt noen dager i London og kommer hjem med noen overraskelser til mor...dere vet jo hva jeg blir glad for...Engelske interiørblader!!:) Så nå vet dere hva jeg skal gjøre i helgen,litt sjokolade og MASSE inspirerende blader!
Ha det så godt alle sammen og en viktig ting vil jeg si før jeg avslutter :
Tusen takk til alle nye følgere som ønsker å legge seg til her. Velkommen !

            Klemmer til dere alle fra Vibeke

12 kommentarer:

  1. Dette var bare SÅ vakkert min venn ❤❤❤.
    De skjønneste blomster og det teppet.... Så herlig den døren også , snakk om match ;)
    Så flotte farger i bildene!
    Så glad for at du er bedre.... Nå er det jo snart helg og dine gullegode kommer vel snart hjem til mor!
    Sikker på at de har kjøpt noe vibeketing ;)
    Gi en klem til den hvite linselusen ;)))

    Go klem ❤❤❤

    SvarSlett
  2. Morsomt sammentreff/sammenligning! Til og med ranunklene ligner jo! Nydelig vakkert!
    Fint å høre at formen er bedre.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder og en skulle nesten tro at den som heklet teppet hadde funnet inspirasjon i døren på bildet

    SvarSlett
  4. So beautiful. I love those daffodils and that gorgeous white front door! x

    SvarSlett
  5. Åhhh dina bilder...åhhhh ditt hem...lika underbart varje gång att kika in till dig!
    Ha en skön helg!
    Kram Titti

    SvarSlett
  6. Sååå vakre blomster Vibeke,håper det er en God Bedring bukett?? ;)
    Noe har ihvertfall virket,godt du er på bedringens vei !
    Og bildene har ihvertfall den samme standarden som de pleier,fantastisk vakkert!

    Forbløffende likheten mellom rosertten på døren og teppet!!!!Tenk at du i det hele tatt la merke til det,men så vet vi jo at du har sans for detaljer så det er kanskje ikke så rart?

    Toveklem :)

    SvarSlett
  7. Cudnie!!! Pozdrowienia z Polski
    Magda
    http://migdalowachata.blogspot.com/

    SvarSlett
  8. This is so very beautiful! Gorgeous photos from a fantastic blog lady! Glad to find you, I'm your newest follower!

    SvarSlett
  9. http://enkanslaavlantlif.blogg.se/?tmp=917147
    Hej Vibeke!
    Jag älskar din blog så fina bilder. Jag blev förälskad i teppet på bilderna. Min farmors mor var norsk och virkade tejpen. Har du uppskriften till teppet?
    Kram Lantlifs Mia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Teppet er kjøpt hos en antikkforhandler så har ingen oppskrift på dette desverre.Vet bare at det veldig gammelt, og at det finnes sikkert en oppskrift der ute et sted:) Klem

      Slett