søndag 2. februar 2014

Fram med litt GLEDE !

Da mener jeg selfølgelig VÅR tekstilene i lysblått....Ser absolutt ingen grunn til å vente med det nei...mens vinterregnet høljer ned over min by Porsgrunn.Blir alltid litt ekstra glad når disse tekstilene inntar heimen, alt blir liksom litt lettere med engang.

Det er nok ikke så vanskelig å se hvilken farge som ligger mitt hjerte nærmest...Blånyanser er jeg MEGET svak for....Den blå og hvite hyssingen kjøpte jeg på nyåpningen av flotte Festfabrikken i går, sammen med masse annet skjønt stæsj :)
En virkelig gammel sak har fått plass i den franske blå emaljelysestaken, en fyrstikkeske fra 1930..Damen som solgte meg den på antikkmessen hadde litt å fortelle om den :)

Endelig har jeg fått tak i en gammel fransk kurv , her står den under bordet med herlige vårlige puter..hos Sjoukje fra Gammel kjærlighet fant jeg den :)

Jeg er heeelt tullete etter pledd og puter...noe jeg ofte får høre her hjemme :) I stedet for å gjemme pleddene nede i en kurv synes jeg det kan være fint å henge de på veggen ..Blir jo en dekorasjon ut av det :)
Skapet er fyllt opp med gamle tallekner i blå,turkis og grønt. Disse er funnet i Norge og Sverige på loppis:)
Tekstiler fra Tilda og gamle blå kopphåndkler i skjønn BLÅ forening;) Ja du kan gjerne si jeg er  tullete etter slike håndkler også og de brukes kun til dekorasjoner. Altfor fine til huselig bruk synes nå jeg .

Selfølgelig må min lille venn følge med...Neste uke blir han fem år den lille tassen:) Da vanker det nok gobiter i fleng :))) Ønsker dere alle en herlig ny uke !
                                                    KLEM VIBEKE

10 kommentarer:

  1. Blått er flott. Har bare ikke oppdaget det før det siste året.
    Hadde nemlig blått kjøkken da jeg var liten og var så lei det. Men nå har jeg funnet igjen sansen for det blå.
    Masse fint å se på hos deg. Det liker jeg.
    God søndag til deg.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Elsket lysblått helt fra barndommen av jeg Marit:) Så bra du har "funnet"tilbake til herlige blå igjen :) Klemmer Vibeke

      Slett
  2. Å får lyst til å hoppe inn i bildet og sitte i gyngestolen med Nure på fanget;)))) så herlige bilder altså.....
    Cesar blir 5 i april......tiden går jammen fort.
    Her kom regnet tilbake i dag.....måtte virkelig høre etter på om jeg hørte feil....SÅ lenge siden sist det regnet her nå.
    Nesten litt koselig,men bare litt;)

    Kos deg og nyt kvelden du kjære flinka;)

    Klem og enda en.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja du hadde glidd rett inn kjære og Nure hadde kooost seg hos deg, det vet jeg. Ikke bare han som hadde kost seg med deg på besøk min skjønne venn :) Fin mandag til deg,Klem Vibeke

      Slett
  3. Å, smelte....;) her var det så nydelig og vakkert!!!! Måtte vise bildene til mann min også her, hver detalj var perfekt og landlig. Elsker stilen din, å jeg elsker blått;) takk, for inspirasjon:) klem Ann Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så snill du er, tusen takk for din nydelig tilbakemelding Ann Elin :)Klem Vibeke

      Slett
  4. For et nydelig hjem du har :).. Helt imponert over alle flotte detaljer. Og blått er virkelig en flott farge. Ble så glad over at jeg tilfeldigvis fant bloggen din.,Her kommer jeg på besøk igjen :) Ønsker deg en flott ny uke :)
    Klem Linda :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig tilbakemelding og gøy at du fant meg for da fant jeg deg også :))) Velkommen tilbake !Klem Vibeke

      Slett
  5. Your little white friend, how cute!
    Like you, I love blues as long as I can remember.
    Happy new week.
    Klem, Anita

    SvarSlett
  6. Nydelig vakkert, blått er flott! jeg har alltid vært glad i mange bånyanser, jeg vet ikke om en annen farge som kan varieres såå veldig mye! Skjønner jeg må sjekke ut de blå stoffene til Tilda......
    En her lig ny uke til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett