lørdag 14. september 2013

Siste rest...

Siste rest av epletreet blir høstet i disse dager,å HEI! så masse epler det har blitt i år.:) Flere eplekaker har blitt forsøkt lagd, men hver gang har det gått galt..Skjønte jo ingenting...men så viste det seg at det er rett og slett ovnen vår som begynner å streike..Derfor har det blitt ny ovn i dag, så i morgen gjør vi et nytt forsøk..denne gangen må det jo bare gå bra:)
Fortsatt koser jeg med vårt nye "høstlige "inngangsparti i rødt....I dag kommer fargekoden på denne gammelrød fargen jeg har blitt så glad i :)


 Naturlig pyt....åh!Så mye fint å bruke der ute nå....:)





Kransen her kjøpte jeg hos min flinke og kreative venn Hanna i Strømstad i hennes flotte blomsterbutikk HANNAS SKAFFERI .Her er det alltid masse inspirasjon å hente og mange fristelser....
 De skjønne høstlige teppene kommer fra Home & Cottage og er allerede godt brukt her i huset:)


Her kommer fargekoden til fargen jeg har brukt på inngangsdøra og gyngestolen vår : 2008/5040-Y80R,fargen heter: FERRO. Jammen har man fått gjort det man hadde planlagt så langt inn i helgen,liten klapp på skuldra til seg selv der altså..hi,hi...Men idag blir det bare kos med familien som kommer på besøk,  og vi skal kose oss med fårikål og den siste hjemmelagde eplekaka for i år...vi får bare håpe vi lykkes denne gangen :) God søndag alle sammen!KLEM VIBEKE

5 kommentarer:

  1. Å kjære vene...dette var koselig!
    Som du skal kose deg i dag da med fårikål og greier...ååå det er GODT!!!! Men darlingen får åndenød av lukten....så her kan jeg ikke ha det i hus.....vi får håpe at noen inviterer...hi,hi.
    lag eplepai i stedet..DET klarer nok ovnen vel!!Å det er jo bare snop med is til...
    vel,nok matprat....ha en skjønn skjønn søndag min venn:)
    Klem på klem

    SvarSlett
  2. For en herlighet.
    Og eplene ser gode ut.

    Neste år skal plantes epletre her også, men fordi vi bor så høyt så blir det bare sur kart, men må ha ett tre fordi de er så fine.

    Fin søndag til deg.
    :) Inger

    SvarSlett
  3. Love this colors, they're so warm and beautiful!:):)

    SvarSlett
  4. A cozy cottage and a bountiful harvest as well!

    SvarSlett
  5. så herlige bilder :) fikk lyst til å plukke masse epler nå, men siden regnet styrter ned, så venter jeg til i morra, da det er meldt fint igjen ;)

    lykke til med kakebaking i ny ovn :)

    SvarSlett