søndag 24. februar 2013

Bare gammelt skrot?


Det er det sikkert noen som tenker når de ser dette bildet...MEN da kan jeg bare fortelle at her ligger det mange "skatter"...I det siste har jeg vært heldig å funnet noen orntlige gobiter om jeg har alltid har ønsket meg.Spesielt gamle bøker synes jeg er stas å finne og i helgen fant jeg en gammel notebok fra 1845.
Har sett mange har laget de lekreste ting av slike gamle ark...men jeg tror nok ikke jeg skal falle for fristelsen å gjøre det med denne vakre noteboken. Den er rett og slett for fin til det.

 Fant noen gamle beslag også som jeg helt sikkert kan få bruk for engang..forløpig blir de dekorasjon:)
 Et gammelt kort har jeg vært så heldig å arve,med den skjønneste håndskrift bakpå. Alt får ligge lett dandert her fortiden...Mye FRYD på ett og samme bord kaller jeg det:)
"Gammel skrap "sa de engang om dette skapet også...for det var ikke så vakkert den gang jeg hentet det.
Men nå er det mitt absolutte favorittmøbel blitt og inne i holdes stilen i fortsatt "brukt gammelt skrot"...



Mitt vakre vakre gamle heklede teppe som jeg aldri blir lei av å beundre.....det er en stor "skatt" i mine øyne:))):)

Mange har nok slike ting liggende rundt seg og aner ikke at de egentlig sitter på et skattekammer,for sånne som meg ser det på den måten:) God ny uke alle sammen og TAKK for alle hyggelige besøk !
                                               KLEMMER VIBEKE










8 kommentarer:

  1. Det må jo bare bli en god dag etter å startet dagen med å se på disse herlige bildene! Ser bare skjønnhet jeg! :-) Ikke bare ser jeg vakre ting, men man ser også din kjærlighet i det du gjør! Alt dette er kommet til riktig hjem! Et hus fullt av kjærlighet for gamle skjønnheter! :-)

    Og fargepalletten her er bare så vakker! Detaljene er fantastiske!

    En flott dag til deg Vibeke!
    Klem fra Hilde.

    SvarSlett
  2. Åhh, Vibeke, Vibeke, Vibeke! Hva kan jeg si?? Du tar de herligste bilder med de vakreste skatter. Skulle gjerne hatt en bok med alle bildene dine. Synes bare de er så nydelige. Flotte, flotte skatter du har - og du setter dem sammen til de flotteste stilleben. Sukk, sukk og atter sukk! Såååå vakkert!

    I går var jeg i Holmestrand og hentet en herlig skatt selv. Det er ikke ofte jeg er på Finn.no lenger, men i går tittet jeg innom og fant noe jeg har ønsket meg lenge, lenge, lenge ;-) Og...utrolig nok var det ikke solgt, og prisen var helt grei. Lykke! Skal lage et innlegg om det. Jeg kan nesten ikke vente..hi..hi...

    Den fineste mandag ønskes deg! Her skinner solen! Helt herlig!

    SvarSlett
  3. Ingenting av dette er skrot for meg! En herlig blanding av skatter! Ha en flott uke.

    SvarSlett
  4. hærlig med gamle skatter:) mye rundt om som ligger og venter til at det skal bli funnet;)
    Vibeke:)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder og vakre bøker :)
    Ha en finfin mandag!
    Lise

    SvarSlett
  6. Elsker gamle skatter så dette var helt meg:)
    Nydelige bilder og vakre skatter:)
    Ha en god kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder du tar...jeg synes skapet ditt var helt nydelig....er på jakt etter ett gammelt skap selv, men har liksom ikke funnet det rette enda....Ha en fin kveld!!!!!

    SvarSlett
  8. Ja vad som för en annan är skrott är mycket betydningsfull för en ander.
    Tur att det finns människor som vi som gillar sånt annars hade soptippen haft fullt hus:)
    Det ser jätte fint ut duktiga du.
    Kram Gerda

    SvarSlett