onsdag 15. august 2012

BELLA ITALIA!

Hei alle sammen! Da er jeg tilbake....
fra en tur til vakre vakre Bergamo. Byen vi besøkte består av en ny og en gammel del som er over 500 år gammel. Disse detaljene jeg nå viser er fra utsiden av et bygg som røte meg til tårer av sin stemning og skjønnhet.Bergamos gamle kirke....



 Å tre inn i et slikt bygg er helt spesielt...og med sine vakre utsmykkninger,malerier,stemning og musikk...ja da blir det stort!


Ikke lett å få fanget et godt bilde inne her,men et lite inntrykk gir det.
Italia er også MAT !ÅHH!som vi koste oss å nøt av de lekreste retter..hver dag!
"kakklingen"stoppet brått opp..når vi nøt av denne isen dyppet i hvit sjokolade..Mmmmm!





Fantastiske matopplevelser!
Bergamocity, altså den nyere delen,som dere også kan se ut ifra bildet det var VARMT! Siste kveld spiste vi på toppen av den gamle byen,noe som ga oss en fantstisk utsikt.Mellom frodig natur,fjell og sjarmerende bygninger satt en herlig gjeng å satte punktum for en fantastisk reise...

Jeg kjenner meg veldig heldig som har fått oppleve dette med de beste kollergaer som finnes.Latter og smil har vært med oss hele veien gjennom vakre vakre ITALIA ! Men selfølgelig er det GODT å komme hjem til vakre vakre Norge også,til sine egene, bloggen og dere:))(Beklager at teksten "lever sitt eget liv enkelte ganger..jeg vet ikke hvorfor..)
                                                        CHIO VIBEKE!

8 kommentarer:

  1. I'm so happy you liked Bergamo! Hope you came back again to taste our fantastic food and visit our beautiful Italy ;)
    Hugs
    paola

    SvarSlett
    Svar
    1. I enjoyed it so much,and I `ll will get back someday...to taste your wonderful food,buildings,culture and people.In november I turn 40,so my wish for my birthday is a trip to Rome...I have dreamed of this for many year now:)))Many thanks for your greeting Paola:)


      Hug from Vibeke

      Slett
  2. Å kjære venn!
    Å som jeg har savnet deg.....
    Har ikke giddet å legge inn noe nytt før du kom tilbake...hi,hi.
    Guri så vakkert du har hatt det!
    Åååå dånebilder skjønneste venn.
    Tenker de har savnet solstrålen hjemme også.
    Vel,her er det sommer....kjempevarmt og fint,i morgen er det skolestart 7 klasse og 2 klasse.

    Vi sees snuppis.
    Knuseklem!

    SvarSlett
  3. Å skjønne deg Camilla:)Ja jammen er det godt å være hjemme igjen,til alle her hjemme,bloggen og skjønne mennesker som deg:)Nå er det hverdag,med skolestart,tidlig i seng og tidlig opp..ja,ja sommer`n gikk jammen fort i år også.Har også et nydelig vær som må nytes i fulle drag...plutselig er det høst vettu..Fin tid det også,har begynt å smug kikke litt på julebilder på "pintrest"...huff..kan vel ikke si det for høyt,hi,hi..er jo så julete jeg vettu:)Tenk på alle koslige bilder vi kan utveksle da Camilla...:)Så koslig å høre fra deg igjen,også ses vi plutselig igjen:)

    SOLKLEM fra meg til deg!

    SvarSlett
  4. E' bello sapere che l'Italia ti piace tanto ! Bellissime foto!!!
    kiss Lieta

    SvarSlett
  5. ååå guriland ,, besvimer og mister pusten. Ja. Dette var flott. Og så ble jeg skikkelig sulten og. OI for en flott mat.

    Ja jeg finner nesten ikke ord så fint denne turen må ha vært.


    Å det var gøy å se- Knallfinmt inlegg.

    SvarSlett
  6. Fantastisk...skjønner det er mange plasser i nabolandet Italia vi må besøke også. Takk for reisebrev.....utrolig koselig blogg du har! Varm klem fra Maliva

    SvarSlett